حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 22 جماد أول 1446 Saturday, 23 November , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2885 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 2×
برگزاری همایش فرانچایز و توسعه کسب و کار در گیلان
۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
شناسه : 10736
4
در همایش "فرانچایز و توسعه کسب و کار "در خصوص بهره گیری از روش های روز دنیا برای توسعه حوزه های بازار ، صنایع و خدمات پرداخته شد .
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری اندیشه روز ؛ روهام قلیچی رئیس کمیسیون آموزش، پژوهش و فناوری انجمن فرانچایز ایران در همایش فرانچایز و توسعه کسب و کار که در سالن همایش  های سرپرستی بانک ملی رشت برگزار شد ،گفت :این همایش برای اولین بار در گیلان و با حضور فعالان شاخص حوزه اصناف، صنایع و بخش خدمات و گردشگری استان برگزار می شود.

index2

رییس مرکز آموزش بازرگانی گیلان ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین عنوان کرد : امروز  و در این همایش دکتر” امیر حسین اسدی “مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت ، “محمد علی ملایی” مدیرعامل انجمن فرانچایز ایران ، “مجید کرباسچی “رییس هیات مدیره انجمن فرانچایز کشور به همراه “فربد طهرانی ” از مدرسان و اساتید برجسته حوزه کسب و کار و موسس مرکز مذاکره ایران به ارائه مطالب علمی، آموزشی کاربردی و مشاوره به صاحبان کسب و کار در این زمینه خواهند پرداخت.

قلیچی تصریح کرد: کمک به توسعه کسب و کار در استان گیلان، افزایش فروش، همچنین افزایش تولید ناخالص داخلی (GDP ) استان گیلان، از مهمترین اهداف این همایش می باشد.

وی گفت: دخیل کردن فناوری در بحث فرانچایز و انتقال تجربه افرادی که در این زمینه موفق گردیده و یا شکست خورده اند از دیگر اهداف برگزاری این همایش خواهد بود.

photo_2022-03-13_11-25-34-پورحیدری

 تیمور پورحیدری در همایش فرانچایز که در سالن اجتماعات بانک ملی گیلان برگزار شد، با بیان اینکه مرکز آموزش بازرگانی همیشه منشأ خیر در حوزه کسب و کار در استان بوده است، گفت: گیلان استان اولین ها است و مرکز آموزش بازرگانی استان در مسیر توسعه و کسب و کار اقدامات خوبی را آغاز کرده است.
مدیرکل صمت گیلان: وزارت صمت تاکید زیادی بر برنامه ریزی جهت استفاده از دانش روز در حوزه کسب و کار دارد و گیلان با توجه به وضعیت ساحلی و جغرافیایی باید در این مسیر گامهای موثرتری بردارد.

وی با اشاره به تاکید وزارت صمت در خصوص توسعه کسب و کار و برگزاری دوره‌های آموزشی در این خصوص افزود: با توجه به وجود ۷۰ برند معروف در گیلان، در صورت انجام برنامه ریزی دقیق و اصولی و استفاده از روش‌های نوین تجارت، علاوه بر کنار گذاشتن روش‌های سنتی می‌توان موجبات شکوفایی اقتصادی در این استان را پدید آورد.
پورحیدری با اشاره به ضرورت بهره گیری از روش نشان سپاری برای توسعه کسب و کار گفت: با استفاده از روش‌های علمی تجارت روز دنیا، می‌توان فضای کسب و کار گیلان استان را توسعه داده و رونق اقتصادی ایجاد کرد.
وی اضافه کرد: در روزهای آینده ۷۶ نفر در قالب تور تجاری و صنعتی برای بازدید از ظرفیت‌های گیلان، از کشور تاتارستان بازدید می‌کنند.
وی افزود: گیلان ۷۰ برند معروف دارد و باید برنامه ریزی کنیم تا برخی از این برندها از روشهای سنتی عبور کرده و در مسیر به روز و مدرن در حوز کسب و کار و معرفی بیشتر برندهای خود در سطح بین المللی قرار گیرند‌.
دکتر پور حیدری تصریح کرد: گیلان در حوزه تجارت و کسب و کار باید از روش علمی استفاده کند و می تواند در این خصوص جزء استان های پیشتاز باشد.
وی بر استفاده از مزیت های سرزمینی استان گیلان برای رونق اقتصادی بیشتر تاکید کرد و ادامه داد: فرانچایز رویداد بسیار خوبی برای گیلان است تا توانمندی‌های تولیدی و صنعتی با کیفیت و دارای مزیت های رقابت خود را بیش از پیش به نمایش بگذارد.
مدیرکل صمت گیلان خاطرنشان کرد: روش فرانچایز از روشهای مهم‌ و بهینه کسب و کار در دنیا است و ضروری است نکات علمی و تخصصی در این روش فرا گرفته شود.
پورحیدری گفت: امیدواریم با به کارگیری دانش روز، پیشرفت های نوینی را در حوزه فرانچایز در گیلان شاهد باشیم تا هم در حوزه اشتغال و هم در حوزه کسب و کار گیلان اتفاقات خوبی بیفتد و شاهد تحولی نوین در روند توسعه کسب و کار باشیم.

index5

محمد علی ملایی عضو هیات مدیره و مدیر عامل انجمن فرانچایز ایران نیز در این همایش با بیان اینکه گیلان نخستین استانی است که همایش فرانچایز و توسعه کسب و کار در آن برگزار می شود ،اظهار کرد : با فرهنگ سازی و ترویج فرانچایز اصولی ، می توان قدم های مثبتی برای رونق اقتصادی در کسب و کارها برداشت .

وی اضافه کرد: فرانچایز حق امتیاز گرفتن و تابلو فروشی نیست بلکه مدلی برای توسعه کسب و کار به طریقه ی علمی و اصولی است.

ملایی خاطر نشان کرد : امیدواریم  بسترهایی برای فرانچایزرها ایجاد شود تا بتوانند بالنده تر کسب و کار خود را توسعه دهند و مانع از تعطیلی کسب و کارهای خرد شویم.

وی افزود : مدل فرانچایز می تواند کسب و کارها را ماندگارتر کند و امیدواریم با حمایت متولیان این فرآیند را توسعه دهیم .

1

مجید کرباسچی رئیس هیات مدیره انجمن فرانچایز ایران نیز در این همایش گفت : فرانچایز جایگاه خاصی در جهان دارد و اگر چه که کشور ما دیر به این بحث پیوسته است اما همچنان ایران می تواند در این زمینه توسعه و رشد خوبی داشته باشد .

 وی با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی در کشور عنوان کرد : انطباق خاصی بین اصول فرانچایز و مدل توسعه با اقتصاد مقاومتی است چون این مدل مردمی ، قابل توسعه و صادرات  می باشد .

وی به پتانسیل های اقتصادی و جغرافیایی و زیر ساختی استان گیلان اشاره کرد و افزود : استان گیلان ظرفیت های بسیار خوبی از نظر جغرافیایی دارد و می تواند دروازه ورود به اوراسیا باشد .در خصوص  تجارت و صادرات  ،اتاق بازرگانی و ارتباطات فی ما بین با کشورهای همسایه می تواند در بحث توسعه کسب و کار موفق باشد .

index4

امیر حسین اسدی مدیر کل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت  در همایش فرانچایز و توسعه کسب و کار گفت : شرکتی می تواند نمایندگی اعطا کند که توانمندی های خاص داشته باشد و تابع اصول فرانچایز و دریافت نشان تجاری باشد  و قوانین را رعایت کند.

وی افزود : فرانچایز نیازمند بستر سازی و فرهنگ سازی لازم است ،برنامه های وزارت خانه صمت حمایت از هر گونه روش های توسعه کسب و کار منجمله فرانچایز است.

وی اضافه کرد : توانمند کردن بخش خصوصی و بهره گیری از موضوعاتی نظیر دیجیتال مارکتینگ، فرانچایز و غیره در دستور کار قرار دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.