حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 21 ذو الحجة 1446 Tuesday, 17 June , 2025 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3404 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 13×
مهمان‌نوازی مردم گیلان زبانزد است؛ ارائه خدمات به مسافران با رعایت انصاف انجام شود
۲۷ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۵:۳۲
شناسه : 24722
2
استاندارگیلان؛ استاندار گیلان با تأکید بر لزوم رعایت انصاف در ارائه خدمات اقامتی و گردشگری، گفت: مهمان‌نوازی، همدلی و همراهی مردم گیلان در سطح کشور همواره زبانزد بود است و باید در ایام سفر، از این ظرفیت به‌درستی برای میزبانی شایسته از مسافران بهره گرفته شود.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری اندیشه تازه ؛ هادی حق‌شناس، صبح امروز (سه‌شنبه) در جلسه کارگروه گردشگری استان، با اشاره به ضرورت تفکیک اقامت‌های رسمی و غیررسمی، خواستار تهیه اطلاعات دقیق از وضعیت اقامتگاه‌های استان شد و اظهار کرد: موج اصلی سفر به گیلان هنوز آغاز نشده است و ضروری است آمادگی کامل برای مواجهه با آن وجود داشته باشد.

 وی با اشاره به دو نوع اقامت در ایام سفر، گفت: اقامت رسمی شامل افرادی است که از پیش اقدام به رزرو هتل‌ها، مجتمع‌های گردشگری یا بوم‌گردی‌ها کرده‌اند. این گروه از مسافران صرفاً به اطلاعات دقیق درباره ظرفیت مراکز اقامتی نیاز دارند و نیازی به هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی ندارند.

 استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی شفاف به این گروه افزود: هتل‌ها، مجتمع‌های گردشگری و خانه‌مسافرهای دارای مجوز باید وضعیت ظرفیت خالی یا تکمیل خود را به‌صورت شفاف و به‌موقع اعلام کنند تا گردشگران بتوانند تصمیم‌گیری دقیق‌تری داشته باشند.

 حق‌شناس در ادامه افزود: گروه دوم، مسافرانی هستند که به دلایل مختلف موفق به رزرو اقامتگاه رسمی نشده‌اند. برای این گروه باید تمهیدات لازم جهت اسکان موقت در اماکن عمومی نظیر مساجد، سالن‌های ورزشی و پارک‌ها اندیشیده شود.

 وی با تأکید بر لزوم جمع‌آوری آمار دقیق از ظرفیت‌های اقامتی و وضعیت موجود در سطح استان، از تمامی مسئولان خواست با تمام توان اطلاع‌رسانی کنند و شرایط لازم برای اسکان مناسب مسافران در هر دو بخش رسمی و اضطراری را فراهم آورند.

 استاندار گیلان همچنین بر رعایت انصاف در قیمت‌گذاری اقامتگاه‌ها و خدمات گردشگری تأکید کرد و گفت: در هیچ شرایطی اجازه اجحاف به مردم داده نخواهد شد و تمامی واحدهای خدماتی و اقامتی موظف به رعایت چارچوب‌های قانونی و اخلاقی هستند.

حق‌شناس در ادامه با تأکید بر دو اصل مهم خاطرنشان کرد: هر اقدامی که به تسهیل شرایط برای مردم منجر شود، مورد حمایت خواهد بود؛ اما در مقابل، هرگونه اقدام منجر به اجحاف، با برخورد جدی مواجه می‌شود.

 وی همچنین از ظرفیت بسیج به‌عنوان نیرویی همراه و مردمی برای کمک در اسکان اضطراری مسافران یاد کرد و افزود: بسیج همواره در کنار مردم بوده است و در چنین شرایطی نیز می‌تواند نقش مؤثر و مکملی ایفا کند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.