به گزارش پایگاه خبری اندیشه تازه ؛ میثم محمدینژاد، معاون امور بنادر و حوزه خزر با اشاره به همکاری و مساعدت هیأت مدیره شرکت راه آهن، در خصوص جزئیات تعرفه های جدید حمل و نقلی چنین توضیح داد: براین اساس به مدت سه ماه تعرفه حمل کانتینر ۲۰ فوت از بندر کاسپین به بندرعباس و برعکس، با واگنهای ملکی شرکتهای ایرانی ، ۳۰۰ فرانک و برای کانتینرهای ۴۰ و ۴۵ فوت نیز این نرخ به ۴۲۰ فرانک کاهش یافته است.
معاون امور بنادر و حوزه خزر کاهش تعرفه اعمالی را در رقابت با دیگر مسیرهای ترانزیتی و ارائه این پیام به شبکه حمل و نقل جهانی اعلام کرد که عزم جمهوری اسلامی ایران برای تقویت جایگاه کریدوری خود جدی بوده و این مهم از طریق کاهش هزینه ها و زمان حمل و نقل از مسیر کشورمان در دستور کار قرار گرفته است.
محمدی نژاد با اشاره به اتصال مجتمع بندری کاسپین این منطقه به خطوط ریل سراسری تصریح کرد: در نتیجه نه تنها دریای کاسپین در شمال ایران به دریاها و بنادر جنوبی در دو دریای عمان و خلیج فارس متصل شده بلکه زمینه افزایش ظرفیت های حمل و نقلی در مسیر کریدور شمال-جنوب و ظرفیت سازی برای انتقال کالا میان کشورهای حوزه اوراسیا، آسیای میانه و قفقاز با کشورهای حوزه خلیج فارس ایجاد شده است.
وی با ارائه تحلیلی از زیرساخت های ایجادی، کاهش موانع حمل و نقلی، ارائه بسته های تشویقی-تخفیفی سازمان متبوع خود، و شرکت راه آهن؛ جهت تبدیل شدن این راهگذر به یکی از مسیرهای کلیدی ترانزیتی، افزود: ترکیب حمل ریلی، دریایی و جادهای در این مسیر به افزایش درآمدهای ترانزیتی، کاهش وابستگی به مسیرهای جایگزین و ارتقای جایگاه ایران در زنجیره تامین جهانی منجر می شود.
انتهای پیام/
ثبت دیدگاه