حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 23 جماد أول 1446 Sunday, 24 November , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2897 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 2×
اجرای طرح نظارت و بازرسی مراکز عرضه(طرح طاها) در استان گیلان
۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
شناسه : 6317
12
طرح نظارت و بازرسی مراکز عرضه(طرح طاها) به منظور کنترل کیفیت کالاهای دارای نشان استاندارد در سطح بازار استان انجام می گردد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری اندیشه روز ؛ جلوگیری از آسیب های مالی و جانی مصرف کنندکان و نیز حمایت از تولیدات با کیفیت و درنتیجه نا امن کردن بازار برای افراد فرصت طلب و سودجو از جمله اهداف این طرح است.

بر این اساس بازرسان اداره کل استاندارد ضمن حضور در مراکز عرضه کوچک و بزرگ در سطح استان در صورت مشاهده کالای مغایر با قوانین و مقررات استاندارد و یا عدم وجود نشان استاندارد و یا جعل علامت استاندارد برابر قاتون با واحد مربوطه برخورد خواهند کرد.

بنابراین گزارش در این مرحله روز گذشته با انجام گشت مشترک کارشناسان اداره کل استاندارد گیلان و بازرسان تعزیرات حکومتی استان از مراکز عرضه بسته های شانسی محتوی اسباب بازی و …(جعبه های جایزه دار) مشمول استاندارد اجباری ضمن بازرس از واحدهای صنفی شهر رشت متاسفانه ۲ مورد کالای فاقد نشان استاندارد مشاهده که توقیف و سیر مراحل قانونی انجام شد همچنین ۳ مورد نیز به دلایل مختلف منجر به برخورد و اخذ تعهد جمع آوری کالا از سطح بازار گردید.

اضافه می گردد از آن جا که فرآورده بسته های شانسی محتوی اسباب بازی و …(جعبه های جایزه دار) بیشتر مورد استفاده کودکان قرار گرفته و به دلیل حساسیت باید نسبت به استاندارد بودن محتویات درون آن ها اطمینان حاصل شود لذا استاندارد گیلان نسبت به بازرسی مراکز عرضه و فروش ان به طور مستمر اقدام می نماید.

به همشهریان و مصرف کنندگان عزیز توصیه میشود ضمن حساسیت و توجه به دارا بودن نشان استاندارد محصولات، با ارسال کد ده رقمی شماره پروانه استاندارد درج شده بر روی کالاها و فرآورده ها به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از زمان اعتبار پروانه و مشخصات دیگر کالا اطلاع حاصل نمایند.
همچنین در صورت شکایت از کیفیت کالاهای تولیدی دارای نشان استاندارد با شماره تلفن ۱۵۱۷ تماس گرفته و شکایت خود را ثبت نموده، بدیهی است شکایت واصله بررسی و نتیجه به نحو مقتضی به شاکی اعلام خواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.