حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 22 جماد أول 1446 Saturday, 23 November , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2885 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 2×
نقدی بر فیلم مرد بازنده
۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
شناسه : 7455
5
یادداشت ؛ به قلم احمد افروز مرد بازنده” آخرین اثر محمدحسین مهدویان که در چهلمین جشنواره فیلم فجر از آن رونمایی شد بر خلاف استقبال بالا در پیش فروش بلیط آنچنان چنگی به دل نزد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش پایگاه خبری اندیشه روز ؛ مرد بازنده داستان یک پلیس است که در دو بخش کاری و زندگی شخصی درگیر چالش است که البته ناگفته نماند جواد عزتی با آن گریم سنگین خیلی خوب از پس ایفای نقش یک کارآگاه بی کلاسِ کاربلد برآمده است.

مرد بازنده بیشتر از آنکه یک قصه منسجم را دنبال کند اسیر شعارزدگی است و همان قصه همیشگی وجود فساد اقتصادی و افراد با نفوذ که همه معادله ها را رقم می زنند.
در مرد بازنده مخاطب شخصیت ها را نمی تواند از روی رمزگشایی های فیلمنامه و بر اساس کارکتر خودشان بشناسد بلکه این جواد عزتی است که به روایت ویژگی های این افراد می پردازد.

استفاده از چندبازیگر مشترک با سریال “زخم کاری” در اثری با تم مشترک، “مردبازنده” را تا حدودی شبیه ورژن جدید “زخم کاری کرده است.
در این فیلم با پلیسی روبرو هستیم که برای اجرای قانون بی قانونی می کند و به دنبال اصلاح جامعه است در حالی که از مدیریت خانواده خودش عاجز است و در نهایت این سکانس پایانی فیلم است که آب پاکی را روی دست مخاطب می ریزد که “مرد بازنده” واقعاً بازنده است.
به نظر می رسد مهدویان در انتخاب سوژه، طراحی سناریو و زمان پرداخت عجولانه عمل کرده چرا که با توجه به سابقه و شناختی که از خوشفکری مهدویان داریم میشد از مرد بازنده فیلمی برنده ساخت.

انتهای ژیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.