به گزارش پایگاه خبری اندیشه تازه ؛ نشست مزبور که به منظور هم افزایی میان نهادی جهت بهره برداری حداکثری منافع ملی کشورمان بعد از افتتاح رسمی اتصال خط ریلی رشت به مجتمع بندری کاسپین برپا شد مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با تأکید بر اهمیت وجود یک راهبرد عملیاتی و هدفمند برای استفاده بهینه از دوران پساریل، اظهار داشت: همکاری های نهادهای استانی و ملی نه تنها توانمندی های موجود استانی را بالفعل نموده بلکه فرصت های جدید فعالیت اقتصادی را در سطح بین المللی با محوریت استان گیلان برای کشورمان فرآهم می کند.
محمدسجاد سیاهکارزاده با ارائه تحلیلی از روند رو به گسترش مناسبات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای حاشیه دریای کاسپین و به ویژه اتحادیه اقتصادی اوراسیا؛ شروع به کار فعالیت های خط ریلی را حلقه مفقوده و تکمیل کننده زیرساخت های حمل و نقلی کشورمان در معادلات ترانزیتی و دیپلماسی اقتصادی کشورمان ارزیابی نمود و گفت: بی تردید با اتصال ریلی مجتمع بندری کاسپین، دریای شمالی به دریاهای جنوبی کشور متصل شده و این مسیر وصل کننده دو دریای محسوب شده و در عین حال مهمترین زیرساخت فعال سازی کریدور شمال جنوب نیز تکمیل می گردد.
رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به ظرفیت های کریدوری و ترانزیتی کشورمان با محوریت این منطقه و استان گیلان، اضافه کرد: یکی از مزیت های این طرح ملی، زمینه سازی و ایجاد فرصت برای گسترش مناسبات اقتصادی کشورهای حاشیه دریای کاسپین و اتحادیه اقتصادی اوراسیا با دولتهای جنوبی خلیج فارس و دریای عمان است که در توانمندی های دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران نقش متمایزی ایفا خواهد نمود.
بنابراین گزارش در این نشست صادق برزگر، ناظر گمرکان استان؛ کامبیز جهانبانی، مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر؛ غلامحسین ولدی، مدیرکل راه آهن شمال 2؛ به بیان نقطه نظرات خود در حوزه های تخصصی گمرکی، حمل و نقل دریایی و ریلی پرداختند و اقدامات اجرایی و عملیاتی کوتاه مدت و بلند مدت و الزامات کلیدی برای حداکثرسازی بهره مندی از حمل و نقل ترکیبی با تاکید بر ریل بررسی نمودند و بر لزوم استمرار چنین نشست هایی با مشارکت بخش خصوصی تصریح کردند.
انتهای پیام/
ثبت دیدگاه