اندیشه تازه ؛ علیرغم حضور وزیر راه و شهرسازی در شهر رشت و استان گیلان و بازدید از پروژه های نیمه تمام رشت و بررسی راه های گیلان، امکان پرسش و پاسخ برای خبرنگاران محقق نشد و وزیر محترم در ادامه کار با یک تداییر شدید امنیتی محل پروژه ها را ترک کردند تا در یک جلسه کاری به بررسی و تعیین تکلیف بودجه های استانی بپردازند، که متاسفانه آن جلسه نیز یکطرفه برگزار شد و امکان گفت و شنود فراهم نشد و تعدادی از سوالات ما بی پاسخ باقی ماند، به همین جهت براساس رسالت خبری و روزنامه نگاری براین شدیم تا سوالات طرح شده خودمان را با ملت عزیز در میان بگذاریم.
ترافیک شهر رشت، به جهت رینگی بودن شهر بسیار کند است تا جایی که ترافیک، چالاکی را در رسیدن بیماران و مصدومین حوادث جاده ای را با ناهمواری های بسیاری روبرو می کند،علیرغم پل های روگذر و تدابیر دیگر رشت هم اکنون قفل و فاقد زیر ساخت های یک کلانشهر واقعی است، برای مونو ریل، بکار انداختن لاین آبی در رودخانه های رشت چه راهکار و بودجه ای در نظر گرفته شده است؟
راه و زیر ساخت های راه لاکان چقدر بودجه میخواهد؟
آیا با تکمیل نهایی پروژه بیمارستان لاکان، همزمان پروژه راه به جایی خواهد رسید؟
آیا برای مسئله فاضلاب بیمارستانی و جمع آوری پسماند بیمارستانی چاره ای اندیشیده شده است؟
برای مسیر آمبولانس رو و اورژانس چه تمهیداتی در مسیر لاکان چه تدابیری صورت گرفته است؟
با توجه به وجود منطقه آزاد تجاری در استان گیلان توسعه فرودگاه رشت چه جایگاهی در برنامه های آتی وزرات راه و شهرسازی خواهد داشت؟
برای ترافیک آزاد راه رشت – تهران و انسداد گاه و بیگاه مسیر ورودی رودبار چه برنامه ای دارید؟
آیا در این سفر برنامه ای برای راه مواصلاتی ایران و آذربایجان موسوم به راه آستارا- باکو دارید؟
امیدواریم که وزیر گرامی که یک بانوی فرهیخته است صرفا به جهت وضعیت اورژانسی شهر رشت و نجات بیماران و سالمندان و حادثه دیدگان احتمالی راهکارها و بودجه های مناسبی با همراهی مدیرکل محترم گیلان و استاندار در این زمینه اندیشیده باشند.
یادداشت سردبیر _ دکتر امیر محمدپور تسیه
انتهای پیام/
ثبت دیدگاه